CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

Saturday, December 15, 2012

Selamat tinggal anak2 ku

Ari ni adalah hari PENUH SEJARAH..
Aku rasa terpisah jauh dengan kedua2 anakku..
Tetapi dlm kes yang berlainan..

RUHIL IMAAN..usia 3 tahun sebulan lebih..
Ari bersejarah di mana tiada lagi pelukan di waktu malam time tdo..
RUHIL DAH TDO PISAH NGAN IBU..
N malam ni adalah malam testing.. Harap semuanya ok
Ibu lak y rindu walaupun tdo bilik sebelah je

NOURI ILHAM.. Usia hampir 10 bulan
Ohh sedihnya terpaksa ditelan akan kenyataan..
Masalah yang dah berlanjutan sejak 1-2 bulan hyang lalu..
Dah puas mengadu kepada yang terdekat..
Consumption EBM yang tinggi ditambah dengan kesibukan luar biasa belakangan ini..
Menyebabkab aku xmampu nak maintain memberikan supply y mencukupi setiap hari..
Nak cukupkan, terpaksa berjaga kul3 pagi..buat another session..
Biasanya cukup2 makan..
Adakalanya bila tdo kul 1pagi, jgn mimpi nak terjaga kul3 pagi..
Maka curi stok frozen EBM..
Sehingga ptg smlm, frozen yang sangaaaaat banyak suatu masa dahulu dah tinggal 1 botol 5oz!!
Aku mula buntu... Tp teruskan jugak..

Arini kemuncaknya..
Aku ada tugasan penting di pejabat..
Dan aku bekalkan cukup mcm biasa pg tadi..
Kul 2 ptg taska dah call kata susu dah habis..
Ayyyakk..!!
Aku xboleh balik hantar susu..

Sudahnya bila dia melalak jual mahal xnak tunggang air masak..
Aku memberi izin utk mereka berikan FM..
Tumpang FM husna anak susuanku di taska..
Licin licau 4oz..
Ok.. Dengan RASMInya Nouri dah top up fm..
Dan mgu depan aku bekalkan seperti biasa semampunya..
Namun cadang nak letak 1 tin fm buat standby klu dia nak lagi..

Apakah blurr sngt aku ni?
No..
Aku penyusu dan pengepam tegar..
Aku dah hadapi macam2..
Aku dah usaha macam2..
Ruhil aku berjuang sehingga 20 bulan..
Nouri hanya separuh jalan...??
Akhirnya aku redha semua itu SOAL REZEKI..
Yesss.. Itulah kenyataannya..

Lagipun dia memang dah makan mcm2..
EBM jauh lebih baik dari fM..
Namun tidak pula dihukumkan HARAM..kan?
Lg pula aku tidak berhenti terus..
Aku supply mcm biasa, cuma STANDBY aje FM tu..
Aku target dapat baiki production..
Walaupun agak nampak tak logic..
Sebab tak mematuhi supply-demand law..

Dua kes.. Hari yang sama..
Terasa jauh dari anak2.. Huwaaaa..
Hakikatnya kedua2nya 'sedang membesar'!

Mmm, katil baru yang menghiasi umahku..
nnt kita beli bedsheet pinjes ye Ruhil

11 comments:

nurbijen said...

Ruhil dah asing tempat tidur? Bagus bagus :)
Nak buat mcm mana, kita dah cuba sebaik mungkin.... Selebihnya kena belajar berserah dah redha

Jue said...

anak2 makin besar...
pisah tempat tidur pun rasa rindu yang amat sangat

UmmiUmmarMuaz said...
This comment has been removed by the author.
UmmiUmmarMuaz said...

Xpe lea. U hv done your very best. Everything happen for a reason. Allah maha mengetahui apa yg terbaik utk kita.. apapun u are still one of my inspiring bf mom i must say. Well done dear!

nad said...

jgn sedih sedih ek dear..
sabar byk2..

EllyEllies said...

comel katil..beli katne

Nora Karim said...

sedihkan bila dah asing tidur n tak cukup production... sabarlah wahai ibu... itulah dugaan...

CHeeSYaNa said...

sedihnyer kisah nouri..
tp tu ler, bile mula2 campur ngan FM, nak beli FM pon rasa segan, sbb terbayang org kata 'kenapa tak berusaha nak bagi susuibu'.. uhuhuhuh..

nak asingkan zarif tido bilik lain gaks.. tp tak brani nak bagi die tido sorang2 kat bilik lain..

Farahana said...

salam.. sedihnya, tp selain FM boleh juga bagi fresh milk..susu kambing or susu lembu..beli yg ada halal.. pas tu pack mcm EBM letak dalam peti.. kawan2 opis ramai buat mcm tu bila stock EBM habis..

suhaina laui. said...

lea..sabar ye..bgus la ruhil..

semut-terbersin said...

nouri minum brape oz sehari? cepatnye habis ur stock? rasa ur stock lagi banyak compared to mine! tp mine alhamdulillah tahan sampai setahun lebeh gak..walopon kadang2 terpaksa curik2 gak..yang masuk tak sama yg keluar..huuu..
tp takpe..jgn berputus asa..selagi boleh bf, truskan!pernah gak waktu merudum dulu ila pump every 2hrs waktu siang, malam mmg direct je..alhamdulillah susu back to normal..tp kalau kene topup FM pon bukan dosa pon..kan?
aqeef pon now dah topup FM..kita dah usaha..bukan kita tak usaha..
oho santeknye katil! kitorang awal2 je berjaya tidorkan aariz asing dalam blik dia..now dah berhimpit2 balik kitorang ber4 atas satu katil! sedeh!