CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

Saturday, December 22, 2012

Misi GAGAL..

22 Disember 2012..
genap budak kenit ni 10 bulan..



TARGET ibu adalah "Nouri boleh mula berjalan/melangkah SEBELUM masuk usia 10 bulan..?"
kerana Mr Asben ku boleh berjalan di usia 8 bulan!sila percaya
maka aku mengharap ada anak aku yang mewarisinya..haha..boleh tak mcm tu

Ruhil dulu jalan masa 10bulan lebih..
maka nampaknya Nouri pun begitu..

sehingga petang tadi, Nouri dah..:
1) berdiri dengan yakin dan cepat bangun dari posisi duduk ke berdiri
2) boleh 'meniti' 1 umah dgn meraba memegang dinding..

xpueh ati..
kakak Taska kata kt taska dia boleh jalan 2-3 langkah..
tp kt umah xnak pon..huhuuu..

dengan ini aku isytiharkan MISI AKU GAGAL..

sebelum berpisah - tahukah anda, kebolehan melaksanakan sesuatu kebolehan pada usia yang tepat atau pada awal usia adalah banyak dipengaruhi oleh faktor luar seperti RANGSANGAN..
maka sbb tu laa 'misi' aku katakan gagal..!

dah puas merangsang..
latihan berdiri dan paksaan suh cuba berjalan ntah brapa puluh kali sehari..
huhaaaa..

6 comments:

suhaina laui. said...

lea....cepat je nouri kan...safiya kan menjulur lagik....berdiri pon takut2 duduk pun xstabil...riso lak....

uNa said...

comey..nnanti leh jalan la tu si tecik ni..

-> blogwalking cni

Masya said...

takpe pelan² nanti dah ligat berjalan jenuh nak kejar pulakkan.. lagi² kalau dah pandai berlari..

Nad @ MamaZN said...

Ransangan masih belum kecukupan? Takpe...at least nouri dah pun berjalan =)
Jalan masa umo 8 bulan kene tggu baby boy.yg mewarisi bapak kot? =)

nur easy said...

alala comelnya dia.. dah nak berjalan ya.. cepat2 show ur progress to mummy ;)

ch@ said...

perkembangan tu tak sama. auni adli beza. but, perempuan biasanya lbh cpt berjalan. Adli, biar pun lambat kita biar je dia jln jatuh jln jatuh sampaila boleh buat sendiri.