CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

Tuesday, February 5, 2013

alahai omakk kawennnkan akuu..

aku anak dua..hokeyy!
n suami terchenta masih berkehidupan.. aman bahagia.

bulan May..lama lagik tu..
tapi kita berada di zaman "pejam-celik-je-dah-setahun"

Sebanar2nya..nak tunggu ada ahli keluarga kawen ni susah jugak..
Tambah aku ni adik-beradik ada 4 je..
tolak aku, tinggal 3 orang..
n last ada majlis sebegini kt umah kampung aku ialah pada 2008..

aku sebenarnya excited laa jugekk..
tapi sungguh xde masa..
adik aku bleh gak cuti balik kampung tolong2..
aku..??

Dilema : Masa
bayangkan, aku nak balik time 1-2hari je lagi nak kawen..
huhuu..apa sangat laa yang aku bleh tolong..kan?

Dilema : Sponsor
lepas tu, bila nak sponsor menda ja, mesti tup-tup dia dah beli..
tapi nyesal jugak aritu xsponsor Al_Quran utk hantaran..
ingat dia nak beli sendiri..
tapi last2 dia kata kawan dia sponsor..
nasihat khidmat masyarakat..
kalau ada ahli keluarga nak kawen, sila laa volunteer sponsor Al-Quran..
insyaALLAH panjang pahalanyaa..

Dilema : Baju
mmm, baju aritu ada beli kain.. 
kalut2 masa mak aku nak balik aku gtau, "tinggal je, nnt aku buat sendiri.."
memikirkan taun-bila-laa-aku-nak-ngadap.. rasa mcm nak tarik balik je kata2 ku itu
lebih2 lagi kain2 tersebut termasuk baju anak2 aku..
huwaaaaaaaaaaaa..
Mr Asben lagik laa.. ada cerita tambahan plak..

Dilema : Mr Asben
Sepupu beliau juga kawen tarikh yang hampir sama..
cumanya kt belah adik aku ni, ada 3 majlis..
nikah, sanding, tandang.. semua lain2 hari..
so, maybe Mr Asben g kesemua hari, atau ada yang xdapat hadir..
maka masih xde keputusan di mana beliau bakal berada..
tiket buat masa ni, aku n anak2 je yang dah beli..

Dilema : Photography
Alahai.. adik yang nak kawen ni, memang passionate ngan photography..
keleksi camera + lenses + segala mak nenek aksesori mmg dah lengkap nak buat meniaga..
dengan itu xde laa sewa photographer mana2..
kengkonon nak amik sendiri2 je laa..
soalnya..
siapa laa agaknya kena jd bidan terjun amik gambar tu ek..??
Mr Asben ku yang xtau keberadaannya itu??
n list no 2 jatuh kt aku ke?????
ohooo.. aku minat, tp menda ni kena fokus150%..
sapa plak nak jaga flower girl 2 orang tu..?????



 (piccas googled)

agak2..klu aku y shoot, dapat ke gambar2 cenggitu..???
ku dalam dilema..

2 comments:

nad said...

Moga dipemudahkan...
Moga ada jalan penyelesaian...

Don't Afraid to Try said...

lea,

sempat lagi nak pektis kot...hehe...

aku br nak jinak2 beli camera dslr..