CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

Wednesday, May 18, 2011

Savvy | Tukar Angin

lama dah xbersiaran..
kesibukan..
dan baru2 ni blogger xleh bukak kan..

weekend lepas uruskan dua perkara penting..
saving our late savvy..
dan interview peringkat kedua Mr Asben..

savvy..
99% kemungkinan utk total loss..
sedih sbb keta pertama..
sedih sbb dah xdapat tgk dah savvy tu..
sedih sbb kena tambah duit lagi utk abeskan bayaran loan bank..

baru pakai 2.5tahun..
baru bayar berapa kan..
baki ada banyak lagi..
sum insured lak xbanyak mana pun,
sbb nilai tu ditentukan dengan harga pasaran semasa keta..
savy..bukannya ada harga mcm keta2 mewah kan..
sudahnya, baki tu pandai2 laa tutup2 mata bila terpaksa bayar ribu-riban esuk2..

Mr Asben..
sabtu lepas g interview..
jauhnyaa..Kota Damansara..huhu..
Mr Asben ku minat.. 
mungkin sbb nak suasana n cabaran baru..
dah duduk kilang dekat 5 taun..
gaji jauh lebih tinggi laa kan..tp tolak2 kos perjalanan y bakal ditempuh..
sama saja..
sudahnya beliau cuba nego harga sedikit..
nak sedapkan ati..n nak jual diri sket..hehe..
dengan tidak disangka2..company baru sudi saja bagi harga y diminta..
pakej pelengkap yang dicari - Japanese Speaking engineer..
so, rezeki Mr Asben laa..Alhamdulillah!
maka, insyaALLAH.. dlm 2-3 bulan lagi..dunia kerja baru laa Mr Asben ku.
aku? mcm biasa cepat selesa dgn apa y ada..
ada laa jugak sket menentang
tp aku sedar, y nk kerja bukannya aku..
asalkan Mr Asben bersedia nk tempuh perjalanan panjang dan mencabar hari2..
you decide, dear..

 sblm ni, klu kunci tertinggal ke, 
sket2 hal, bleh laa Mr Asben patah balik dr Sony ke umah..
nnt dah kt Kota Damansara..
rasa2 ada menda tinggal, xde nye nak patah2 balik..
tawakkal je laa.. haha..



4 comments:

nur easy said...

pejam mata je la kan byr utk y dah tiada...

ayu said...

all the best utk suami lea..
tak pe, kerja baru mesti lagi best kan..

munna said...

mungkin rezeki lebih baik di tempat baru nanti...

littlehumblelynn said...

imaan09

kenapa dgn savvy tuh?
accident ?

sakit hati kan..dah ler keta x dpt kat kita..kena smbg byr pulak..apapun smg ada rezeki keta lain lak pas ni!!