CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

Friday, October 4, 2013

Langit yang mendung.. mata yang basah..

1) tajuk entry adalah status FB cousin aku yang dah balik ke Malaysia utk bercuti baru ni, tetapi decided utk kembali meneruskan pengajian di bumi Mesir semula 1-2 minggu lepas..
alahai..sungguh bukan matanya sahaja yang basah tatkala keputusan itu dibuat..
hatiku juga basah..

mana tak nya..
musafir di sana berebut nak balik ke tanah air kerana pergolakan..
tetapi dia terlalu sayangkan pengajiannya yang berbaki sedikit sahaja lagi..
namun benarlah..hanya yang mengalami akan merasai..
mungkin dia jauh lebih faham akan keadaan di sana
berbanding kita yang dihidangkan dengan berita dari pelbagai sumber media.
diamana pun beliau berada, semoga ALLAH pelihara jaga dan lindunginya..

2) 10 hari nan indah berlalu dan bakal berakhir..
My mum will be off to Tawau petang ni..

sunyi lagi rumah kami
rindu lagi cucu2 sbb dah biasa balik umah je nenek dah tunggu ngan makan malam yang ready nak suap..

selepas hari ini, anak2 kena tahan lapar jap sementara ibu y balik kerja baru nk masak
huhuu..

mak datang kadang2 bila ada tiket murah..atau boring..atau ada urusan penting.
ikut hati memang la aku suka klu mak duk cni je..huhuu
tapi lumrahnya mak tu lebih selesa di tempat asalnya..
dan kt umah aku, dia xreti nak duduk diam..asek buat keja umah..
jadinya sangat xbes nak mintak dia duk lama2..

3) something is NOT right dengan anakku RUHIL IMAAN..

gusar hati melihat ada yang xnormal padanya..
namun hal ini perlu aku sahkan dengan doktor..
setakat ini, belum pernah dia mengadu sakit berkaitan itu..
tp aku tetap risau..
dan aku dah mula mencari maklumat melalui pelbagai pembacaan..
mudah-mudahan xde apa2.. 
i'll be right back selepas jumpa doktor nanti..


3 comments:

Nad MamaZN said...

Ala nape ngan imaan? Riso plak..

Rizziela said...

Semoga semuanya akan selamat

mamaRIFQY said...

nape ngn imaan?? terlepas keretapi ke ni? lama tak menjenguk sini