CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

Wednesday, July 20, 2011

mungkinkah sudah berakhir..?

sedih pulak..
dah 2-3mlm berusaha nk wean off si imaan..
dia nampaknya sgt paham..
bila aku gtau.."adik punye nenen laa.."
dia diaam je terkebil2 tgk aku..
muka simpati pun ada..
sedih..tp kena kuat..

dua mlm lepas cuba xbg..
ptg tu balik taska dia mmg mintak 'chuchu'..maknanya dia tamau nenen
malam nk tdo dia ok sj sbb mmg kenyang..
cuma dia gelisah tergolek2 merengek2 15minit.
last2 aku kesian..bg jugak..
tu pun janji kejap je..
mmg kejap pun..terus lena.

smalam, time nk tdo dia dh merengek2..
tp xsebut langsung nk apa..
sbb dia tau jwpn aku klu dia sebut pun..
tergolek2.. pastu dia tamau mkn jajan y aku dh bukak..
marah sket meraung..
sudahnya nen smpi tdo..
mlm sebelum terjaga, aku dah siap2 buat susu kt dia..
dia pusing sket ja, Mr Asben bg botol susu..
dia baling.. "namo..namo..!"
meraung laa pastu..
then mcm2 laa Mr Asben buat..
tepuk laa..bg tdo kt bahu laa..
tp drama dkat setengah jam..
smua NAMO..
tp memang dia xsebut langsungggg 'nk nenen'
dr jauh aku tgk dia perati aku dgn penuh simpati..
las2 aku janji ngan dia..
"nk pinjam nenen adik..?boleh..tp kejap je.."
fine..

sedih sgt sbb dia mcm takut sgt terlepas dr mulut
sbb dia pun xtau bilaa nk dpt lg klu terlepas..
dlm 10minit, aku gtau nk g toilet.
dia lepas nenen, tunjuk 5 jari kt aku..tanda "jap ye.."
pas kuar toilet, xnenen dah..
aku tepuk2 je..

bgn pg2, dia dh xmintak..n xsebut..
merengek tergolek jap je, Mr Asben dh ajak tgk tv..
so, smpi g taska mmg xnenen..
siap jd good girl pg ni..
mandi, makan smpi dua mangkuk, gelak2, siap kemas apa y patut
n dia pun nmpk happy..

itu cerita arini..
esok2 xtau laa cmana.
aku just harap bleh berenti secara neutral
n aku xperlu smpi letak menda2 kt N..
sbb xsampai ati.
tgk dia meraung pun, sedih gila..

4 comments:

Fatima Saiful said...

sian imaaan~aku plak yg sedey?

IbuHany said...

ala sian nyer.. napa nak wean off fad? Hany x sampai hati lar

MyRule said...

Sedihnyer... x perla..demi kebaikan bersama kan..

ayu said...

sedih plak baca entri ni..